Anledningen

Anledningen till att jag åkte till Akuten igår är :
När jag satt mig vid datan efter skolan igår skulle jag gå iväg på ett toalettbesök , Då kände jag att min vänstra handled var helt stel (kunde knappt röra den) så jag ringde mamma hon bad mig komma till hennes jobb, Så jag gick hemifrån till mammas jobb på 2 minuter. När jag kom dit fick jag berätta för mamma vad som hänt och då kände jag att det svullnade upp under ett av mina ärr och att handleden blev orörlig , Mammas jobbar kompis Linda ringde sin mamma som jobbade på vårdcentralen hon sa att jag skulle hålla armen högt och knyta näven . Men mamma ringde även till Astrid lindgrens barnsjukhus dom sa att vi skulle komma dit för att dom trodde att spikarna/skruvarna jag har i armen var påväg ut men dom varnade om  att det var lång väntetid. Pappa kom och hämtade oss och vi åkte till Akuten.Där fick vi vänta i 3 timmar sedan fick vi komma till ett rum där en sjuksköterska kollade och kände på armen. efter det kom en man och tog blodprov och tempen , blodprovet känndes inget som tur var ! efter blodprovet fick vi åka upp till röntgen för att röntga. Röntgen gick bra och vi fick vänta ungefär 15 minuter efter åt då sa dom att vi kunde åka ner till ett annat rum.
Sedan kom läkaren igen hon sa att allt såg bra ut och att vi kunde åka hem det var bara en liten irritation trodde dom.
NU kan jag röra den men den är lite svullen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0