Varning långt inlägg :)

En sak jag undrar över.. Varför "försvinner" alla goda saker från affärerna ? dom behåller ju typ dom äckliga sakerna. Jag skulle kunna sitta typ hela kvällen och rabbla upp godsaker jag saknar men det ska ni kära bloggläsare inte behöva lida av ;)men kan ju ge några exempel på saker som kan få försvinna och spm jag skulle vilja ha kvar . Jag börjar med det jag vill ha kvar.
 
Jag och många andra skulle bli överlyckliga om denna go'a glass kom tillbaka. Den väcker många minnen för mig
för varje gång jag gick och köpte glass efter dagis valde jag just denna , Jag minns bara den gröna men vet att det fanns lila och orangea . tyvärr är denna glass "förbjuden" i sverige pga att ett barn satt en kula i halsen ._.

Magnum double är också en av alla glassar jag saknar. Jag tror det var 2008 jag smakade den för dörsta gången jag var på Flatenbadet med min och Celicias familj och Celicia tipsade mig om en jättegod glass , självklart ville jag smaka den goda glassen och fick genast en ny favorit . Året efter försvann den fårn butikerna . Och senast jag smakade den var i somras i Turkiet.

Pepe är nog den glass jag saknar minst av alla dom här 4. Men den var nästan godast av alla jag tycker iofs att den påminner om Lakritspuck men att det inte är samma sak att äta den på pinne och med strut + att denna smakade mer naturlig lakrits .

höll på att glömma denna. Skattkistan , Man funderar ett tag om det äer en glass eller en leksak men när man väl öppnar finns där ingen leksak bara en härlig smak av jordgubb och vaniljglass i en liten plastkista. när man ätit upp glassen finns det ett "dolt" fack där det ligger en leksak. ,åååh har så härliga minnen med denna glass :(

Nu till godis ska bara nämna 2 stycken.

Marabou vintervit är den godaste av Marabous chokladkakor det är en smak av vit choklad och mild vanilj en perfekt blandning jag smakade denna i vintras tyvärr var det en limited edition choklad :(

Ahlgrens Husvagnar åt jag aldrig men jag vet att Saga saknar dom och dom är helt plötsligt borta . har inte så mycket att säga om detta godis men ångrar att jag inte smakade dom.

Ska nämna 2 saker som affärerna skulle kunna "plocka" bort ur sortimentet

 
Marabou lakrits låter dö äckligt , fast den kanske är jättegod har inte tagit modet att smaka än men jag ser ALDRIG någon köpa den .

Bigpack glassen har ju funnits i typ 100 år känns det som , man fick den ALLTID på kalas med lite strössel och kolasås när man var liten , Jag menar visst den är god men inte sjukt god ?
detta är bara mina åsikter  :)

en sista sak . Det var med "gråt i halsen" jag lämnade ica idag . Dom har nyligen plockat bort mitt favoritgodis Knattar . Får nog plocka på mig ett lager sånna hem från ullared ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0