DAGENS HUNDRASER..


idag hade jag ovanligt svårt för att bestämma mig
om vilken ras som skulle krönas som
dagens hundras..
Så därför har jag valt ut 2 stycken här kommer den första:
Den här hundrasen kommer från England
under medeltiden i england var det en större hundtyp.
som användes i de mycket uppskattade tjurhetsningar(Bull baiting).
Därav kom hundarna att kallas bulldogg.
Nu har ni listat ut att det är engelsk bulldogg va ? :)

Btw. JAG SJÄLV HAR TÄNKT PÅ ATT SKAFFA EN NÄR JAG FLYTTAR HEMIFRÅN :d
Nu till nästa hundras som är släkt med Bulldoggen .
Den här hundrasen härstammar från den tyska bulldoggen Brabanter Bullenbeisser.
Den här hundrasen är en brukshund .
Rasen heter Boxer :)

 I nästa inlägg lägger jag upp 2 videor som har med bulldoggar och boxern att göra :)


Kommentarer
Postat av: fille

Engelska bulldoggar är så jäkla coola :)

2012-02-28 @ 09:11:30
URL: http://www.hundpunkten.se/hundraser.aspx

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0