The history about...

För er som inte läst min blogg speciellt länge tänkte jag berätta om hur jag fick min Systemkamera ^^
Måndagen den 10 oktober hade jag skola det började med en so lektion sen skulle vi ha gympa. Innebandy stod det på schemat efter uppvärmningen ställde vi upp bänkar på mitten av salen och blev indelade i lag . Jag var glad över att jag och Saga hade kommit i samma lag  så jag sprang och hoppade över en bänk men tyvärr fastnade jag med ena benet och föll på min vänstra arm , Jag såg bara hur armen såg konstig ut jag blev in buren på en gymnastikmatta och sen kom skolsyster och band upp min arm i en handduk ? jag kunde inte resa mej för att armen gjorde så fruktansvärt ont så dom fick ringa efter  en ambulans sedan ringde dom min pappa  . som kom efter 10 minuter fick vänta i ytterligare 5 minuter tills ambulansen kom . då fick jag en riktig mittella att ha armen i och sen blev jag in dragen i ambulansen på en bår . Efter en ambulans åktur var vi framme vid karolinska sjukhuset . där fick jag lägga mig i ett rum för att vänta på att röntga mej vi kom dit runt 10 då kom en kvinnlig läkare in och ville sätta i en slang i min högra hand , jag blev jätte rädd men fick bedövningsplåster och lugnadne medecin i näsan slangen sattes in och jag skulle sedan få dropp. Efter ungefär en timme kom 3 stycken som jobbade där och gav mej ett gips att ha så länge . sen kom mamma och pappa åkte hem ( han mådde dåligt ,och höll på att svimma runt 3 gånger) dom röntgade mej armen var bruten på det värsta sätt på 2 ställen i underarmen och sen fick i åka ner till ett rum där jag fick lägga mig i en riktig säng och vila dom satte även i dropp för att jag inte skulle få äta på 6 timmar . Jag kollade på film sen efter några minuter kom dom in och jag fick duscha och byta om till sjukhuskläder . Jag fortsatte kolla på film sen kom 2 sjuksköterskor in och jag skulle opereras (klockan var halv 7). Jag blev nedsövd klockan 10 vaknade jag och då var armen uppsatt i ett bandage som dom satt fast i en "hållare" jag hade fått ett nytt gips med en blå gasbinda jag sov ungefär 5 timmar den natten på sjukhuset och dagen där på runt 1 fick jag åka hem då hade min underbara pappa,farmor , och farfar köpt en Canon eos 1000d <33
Just nu mår min arm bra fast jag har 4 stora ärr och 2 spikar i armen som jag ska operera ut efter sommaren, Jag kan andvända armen som vanligt men får inte rida före typ i november :(
 min arm med gipset :)
 min arm när vi tagit bort gipset :)
hoppas detta var ett intressant inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Sonja

Så jobbigt det var för dig, men skönt iallafall att allt har gått bra och att du inte fått några men.

2011-03-28 @ 10:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0